
Via het bestelportaal HB-pluspunt kan je, volgens de afspraken binnen je entiteit, bestellingen plaatsen en opvolgen voor producten en diensten binnen de product- en dienstencatalogus. Dit zijn o.a. eenvoudige werkaanvragen, werkplekdiensten, datacenterdiensten zoals Applicatiebeheer of Publieke Clouddiensten, en de standaard catalogusitems zoals laptops, smartphones, schermen, …
Het bestelportaal, gebaseerd op ServiceNow, werd door HB-plus ontwikkeld in samenwerking met Het Facilitair Bedrijf.
De toegang tot het bestelportaal verloopt via het Toegangs- en Gebruikersplatform (ACM / IDM), een veilige en gebruiksvriendelijke manier van authenticeren. Je bereikt het portaal via de url www.hbpluspunt.be en is raadpleegbaar via pc en mobiele toestellen.
Om vertrouwd te raken met de werking van het bestelportaal kan je de volgende video's raadplegen:
- Introductie tot het bestelportaal - het startscherm
- Service Catalogus
- Het indienen van een aanvraag
- Winkelwagen
- Het opvolgen van een aanvraag
- Een aanvraag goed- of afkeuren
- Een aanvraag verifiëren
- Het bestellen van bundels
- Delegeren, verlanglijst en profiel
- Kennisdatabank, servicedesk, chat en storingen
- Extra functionaliteiten voor ICT-functiehouders
- Het verschil tussen indiener, aanvrager en eindgebruiker - wildcards
Voor vragen kan je steeds terecht bij HB-pluspuntportaal@hbplus.be.

