Ondersteuning Teams vanaf maandag 30/03/2020

Teams
Paragraphs

De digitale werkplek is onder de huidige omstandigheden nog nooit zo belangrijk geweest. Hierdoor zien we een aanzienlijke stijging in het gebruik van Teams.

HB-plus biedt daarom vervroegd ondersteuning aan op Teams (zonder telefonie), te starten op maandag 30/03/2020. Je kan de servicedesk (servicedesk@vlaanderen.be, 02/553 9000) dan contacteren bij vragen of problemen met het gebruik van Teams.

Wat houdt deze ondersteuning in?

Je kan zowel voor functionele vragen als voor technische vragen de servicedesk van HB-plus contacteren. Onze servicedesk medewerkers kregen hiervoor reeds de nodige opleidingen. Hou er wel rekening mee dat we versneld uitrollen en onze mensen nog niet helemaal ingewerkt zijn. We bieden deze ondersteuning aan naar beste vermogen.

Staat hier een extra kost tegenover?

Er is geen extra kost voor de entiteiten voor deze vervoegde ondersteuning. Het Facilitair Bedrijf vangt de meerkost op. De prijs die jullie betalen voor de huidige ‘Maximaal Digitaal’ dienst blijft dus onveranderd.

Hoe kan ik Teams beschikbaar stellen?

Gebruik Delegate365 om zelf deze licenties per gebruiker of voor een klein groepje gebruikers tegelijkertijd te activeren. Voor grote groepen gebruikers raden we dit af.

Voor grote groepen kan voorakkoord 96 (Regieprestaties voor werkplekdiensten) gebruikt worden om de licenties voor de gewenste gebruikers te activeren. Wij kunnen er ook voor zorgen dat dit automatisch geactiveerd wordt voor jullie nieuwe werknemers. Bij vragen kan je contact opnemen met de SDM (tom.de.wee.ext@proximus.com).

Hoe kunnen onze gebruikers Teams installeren?

Op werkplek.vlaanderen.be vind je een duidelijke handleiding die met eindgebruikers gedeeld kan worden, en heel wat vaak gestelde vragen en antwoorden.

De teams cliënt zal samen met de Skype cliënt actief worden op de pc. De Skype cliënt wordt dus niet verwijderd en kan nog steeds gebruikt worden.

Welke functionaliteiten worden ondersteund?
  • Oproep met audio of video van teams naar teams (geen vaste telefonie)
  • Chatten
  • Meetings organiseren en bijwonen (audio en video)
  • Teams en kanalen
Zijn er gekende problemen?
  • Je statussen (beschikbaar, bezet, in meeting, …) werken onafhankelijk van elkaar in Teams en Skype. Indien je jouw status in Teams aanpast zal dit dus niet automatisch in Skype gebeuren en omgekeerd.
  • Je kan slechts met 1 cliënt tegelijkertijd bellen of videochatten. Indien je dus een oproep in Skype krijgt terwijl je aan het videochatten was in Teams, dan zal het videochatten in Teams stopgezet worden van zodra je de Skype oproep aanneemt.
  • Mogelijks wordt de Skype plug-in in outlook gedeactiveerd door het installeren van Teams. Dit betekent dat je geen Skype meeting in outlook meer kan organiseren. Deze add-in kan echter eenvoudig terug geactiveerd worden in outlook. (Bestand => Opties => Add-Ins => Manage => Vinkje bij de skype plug terug afvinken)

Gerelateerde artikels