Nieuw HB-pluspunt bestelportaal positief onthaald

HB-pluspuntportaal
Paragraphs

Het nieuw bestelportaal voor het bestellen van serviceverzoeken en IT-producten, dat een maand geleden werd gelanceerd, kende een sterke start. Tot nu toe werden er meer dan 3000 werkaanvraagitems ingediend.

Efficiënter en performanter

Het nieuwe HB-pluspuntportaal, gebaseerd op ServiceNow, bevat heel wat nieuwigheden.

De toepassing is raadpleegbaar via mobiele toestellen en bevat meer en duidelijkere informatie m.b.t. de status van de werkaanvragen, verplaatsingskosten en toeslagen, SLA’s, … Het gebruik van het HB-pluspuntportaal verloopt efficiënter en intuïtiever dankzij de bijkomende mogelijkheden qua beheer en opvolging van de werkaanvragen. Zo is het bv. nu mogelijk om alle info over een ingediende werkaanvraag te kopiëren en te plakken in een nieuw verzoek.

Een snel en performant systeem
Olivier Heyvaert
Operationeel coördinator bij Wonen-Vlaanderen

Onze klanten stelden deze aanpassingen sterk op prijs. Dat bleek uit de feedback die we van hen mochten ontvangen. “Overzichtelijk bestelportaal”, “Eindelijk een goed werkend portaal” en “De agile projectaanpak heeft gewerkt” waren enkele van de reacties die HB-plus ontving.

Verbeteringen t.o.v. vorig portaal
  • Eén centrale startpagina
  • Verbeterde performantie en efficiëntie
  • Duidelijkere vermelding verplaatsingskosten en toeslagen
  • Aanvragen namens derden voor entiteiten mogelijk
  • Veel minder notificatiemails
  • Verbetering van de afsluitprocedure
  • Introductie van offerte voor aanvragen
  • Kopie van aanvraag mogelijk zodat gegevens niet opnieuw moeten worden ingegeven na bv. afkeuring van initiële Werkaanvraag
  • Bestellingen voor nieuwe gebruikers mogelijk vanaf dag 1
  • Bijkomende opvolgmogelijkheden voor ICT-functiehouders en goedkeurders
  • Open systeem, te koppelen met API’s, met mogelijkheid tot omvatten van diensten van derden
  • Opvolgen van status “mijn aanvragen” (inclusief status van opgeschorte en geannuleerde werkaanvragen)
  • Verschillende instellingen per entiteit mogelijk (goedkeuringsgroepen, andere instellingen)
  • Toegankelijk via mobiele toestellen
De route naar de lancering

Team HB-pluspuntportaal

Het ontwikkelen van het portaal startte in december 2018. D.m.v. een agile projectaanpak werd in juni een eerste versie van het portaal voorgesteld, dat aan de vooropgestelde specificaties voldeed.

De daaropvolgende maanden werden besteed aan het testen en het verbeteren van de toepassing. De lancering van het portaal vond plaats op 24 september 2019.

Vlotte start

De overgang naar de nieuwe toepassing verliep vlot. Het team van HB-plus stond gedurende de eerste weken voortdurend paraat om indieners van werkaanvragen te ondersteunen via mail, telefoon en skype.

HB-plus stelde tevens instructievideo’s beschikbaar waarin de werking van het portaal wordt toegelicht.

Hieronder een overzicht van de ingediende werkaanvraagitems tijdens de eerste dag, week en maand na de lancering van het nieuwe HB-pluspuntportaal.

Aantal werkaanvragen

 

Meer informatie

Meer informatie over het bestelportaal (o.a. de instructievideo’s) vind je op de website van HB-plusVoor vragen kan je steeds terecht bij HB-pluspuntportaal@hbplus.be.

Het portaal werd ontwikkeld door HB-plus, in samenwerking met Het Facilitair Bedrijf.

Gerelateerde artikels