
Update 22/09/2019:
De lancering van het nieuwe bestelportaal, voorzien voor het weekend van 21 september 2019, werd ten gevolge van enkele onvoorziene technische problemen uitgesteld. Het operationele team doet er alles aan om dit op te lossen, en om de kwaliteit van de toepassing te kunnen garanderen wanneer deze wordt opengesteld. Het huidige bestelportaal (bereikbaar via www.hbpluspunt.be) blijft beschikbaar voor het indienen van eenvoudige werkaanvragen.
Het nieuwe bestelportaal HB-plus, gebaseerd op ServiceNow, wordt in de nacht van 20 op 21 september gelanceerd.
De achterliggende link naar het portaal voor het bestellen van diensten en producten van HB-plus is: https://vlaanderen.service-now.com/hb_pluspuntportaal. Vanaf 01/10/2019 verwijzen de links ‘www.hbpluspunt.be’ en ‘www.bestelportaal.vrt.be’ rechtstreeks door naar de bovenstaande link.
Dankzij het Vlaamse toegangs- en gebruikersplatform (ACM/IDM) kan je je veilig en efficiënt aanmelden.
Het indienen van nieuwe werkaanvragen is enkel mogelijk via het nieuwe bestelportaal.
Bestaande aanvragen worden verder opgevolgd in het ‘oude’ portaal. Tot 30 september word je hiervoor automatisch doorverwezen naar het ‘oude’ HB-pluspuntportaal. Nadien is deze bereikbaar via https://euc.svcs.entsvcs.com/requestmanagement/CMP_VOBE/.
Om vertrouwd te raken met de werking van het bestelportaal kan je de volgende video's raadplegen:
- Introductie tot het bestelportaal - het startscherm
- Service Catalogus
- Het indienen van een aanvraag
- Winkelwagen
- Het opvolgen van een aanvraag
- Een aanvraag goed- of afkeuren
- Een aanvraag verifiëren
- Het bestellen van bundels
- Delegeren, verlanglijst en profiel
- Kennisdatabank, servicedesk, chat en storingen
- Extra functionaliteiten voor ICT-functiehouders
- Het verschil tussen indiener, aanvrager en eindgebruiker - wildcards
HB-plus organiseerde op 10/09/2019 een infosessie over het nieuwe bestelportaal HB-plus. De presentatie die tijdens deze sessie werd gegeven, vind je hieronder terug.
