Bijkomende verbeteringen HB-pluspuntportaal

HB-pluspuntportaal
Paragraphs

HB-plus voerde een aantal verbeteringen aan het HB-pluspuntportaal uit, het portaal voor het plaatsen en opvolgen van bestellingen en het opvolgen van producten en diensten.

Uitbreiding van het aantal aanvragen voor het aanmaken en het wijzigen van een gedeelde mailbox

De eerder toegevoegde mogelijkheden voor een niet-persoonsgebonden gedeelde mailbox (mogelijkheid tot het zelf opgeven van groepsnamen en toevoegen van groepen als eigenaar) werden uitgebreid naar de aanvragen voor persoonsgebonden gedeelde mailboxen en resource mailboxen.

Extra werkaanvragen werkplekdiensten voor personeelsmutaties

De nieuwe aanvragen t.b.v. mutatie en wijziging van administratief statuut van O365-gebruikers zijn beschikbaar sinds 06/01/2020.

Win 7 en 8.1 niet meer mogelijk voor nieuwe pc’s

Bij werkaanvragen voor de bestelling van een nieuwe laptop of desktop kon nog steeds een verouderde (en niet-compatibele) Windows versie of besturingssysteem gekozen worden. Deze opties werden verwijderd om verkeerde bestellingen te vermijden.

Nieuwe Office versie toegevoegd

De keuzelijst van beschikbare office-versies werd uitgebreid met de ‘Office 365 -64 bit’ versie

Verbeterde categorie-navigatie in bestelportaal

De categorieweergave werd verduidelijkt door het toevoegen van een steeds diepere insprong naarmate je door de categoriestructuur navigeert.

Toevoeging van veld met gedetailleerde productinformatie

Een veld met gedetailleerde productinformatie (beschikbaar onder het ‘i’ icoontje) werd bovenaan het pop-upvenster geplaatst. Voordien waren details van de bestelde producten niet rechtstreeks zichtbaar in het invulscherm, wat regelmatig leidde tot verkeerd bestellingen.

Verwijderen van OoO-boodschap uitgebreid naar gedeelde mailboxen

Bij de aanvraag voor het ‘Verwijderen van een out-of-office boodschap’ werd het e-mailadresveld aanpasbaar gemaakt; zodat men nu ook OoO-meldingen kan uitschakelen voor een gedeelde mailbox 

Overige aanpassingen aan formuliervelden t.b.v. verbeterde controle en validatie op invoer:

  • Aanpassing van vrij tekstveld voor ‘SharePoint beheerder’ door de toevoeging van keuzelijst van gekende personen.
  • Ontbrekende velden werden toegevoegd voor de aanvraag ‘Restore van een O365-gebruiker’.
  • Extra controle op een bestaand actief abonnement bij de aanvraag voor ‘deactivatie van SvB bedrijfstelefonie’.
  • Het verplicht maken van een ‘Primair adres’ bij het wijzigen van een groep/distributielijst in O365.

 

Gerelateerde artikels